Snö - igen?

Det är kallt som bara den för att vara mitt i sköna maj, så när man går under 'Accolade'-körsbäret får man en riktig flash-back just nu - rakt in i vintern igen.

















Och mitt i allt det vita tittar en liten rosavit tulpan upp. Hur rart är inte det?

















Jag sätter alltid ut mina överblommade julhyacinter. Då jag inte är så förtjust i rosa julhyacinter har jag aldrig köpt någon och således ej planterat någon sådan.


















Så hur kommer det sig att de dyker upp i min rabatt nu? Har försökt beskylla en semestervakt för smygplantering men hon erkände inget sådant.  





Vi har minsann jobbat lite också i helgen, både K och jag. Hela hösten har jag gått och skissat på nya rosenbågar då de nuvarande (billiga i metall) hänger i bitar åt alla omöjliga håll. Till slut blev det så enkelt som möjligt av armeringsnät och stolpar. Ska så småningom döljas av rik växtlighet är det tänkt. Vid den närmaste på bilden står det två kaprifoler, en guldhumle, en murgröna och en klematis. Minst två ska bort, men vilka?? På den längst bort växer en ensam pipranka som troligen kommer att behöva det mesta utrymmet själv.























Två klara (de enklaste) - fem kvar. Vi vet bara inte hur vi ska tackla den vilda rosen 'Valdemar' och ett tio år gammalt blåregn  (K tjafsar nånting om vinkelslip och yxa).
Den karamellen får vi suga på ett tag till.


Kommentarer

  1. Hej Lotta!

    Vilket härligt inlägg om körsbärssnö, kyla och vilsna blommor.... :-) Åh, vad du verkar ha det fint i din 'lund-trädgård'... Blir nyfiken på att få se ännu mer... Rosenbågen ser finurligt konstruerad ut - smart gjort, och snyggt, även om den ska döljas av grönska.

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta! Ja, ni får säkert en fin sommar om det är kallt och snö nu ;) Det finns säkert någon logisk förklaring till hyacinten...det har väl med generna att göra :) Och bilderna du visar är jättefina! :)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset