Lite höstsprak i buskarna

Katsurans speciella doft slog emot mig i morse. Jag kan aldrig få nog av den.
En stor buske som stod i mina föräldrars trädgård kapades ner och fraktades hem till mig när de sålde sitt hus. Det är den som nu står här och sprider väldoft.
Förutom doften har den också en fantastisk höstfärg. Det är lite tidigt ännu men en gren hade börjat spraka och det är nästan overkligt vackert.


Ingen doft men däremot otroligt vackra bär har både körsbärsbenveden, Euonymus planipes...


och Ullungrönnen, Sorbus 'Dodong'.

...och det är ju inte slut här. Förhoppningsvis bjuder bägge på fantastiska bladfärger.
Oj, det är ju så man längtar till kylan.










Kommentarer

  1. Sååå vackra bilder!! Lyckliga du som har en katsura!

    Kram,
    S.

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha något fint att se fram emot...fast det har man ju alltid vilken årstid det än är....

    SvaraRadera
  3. Vilka färger......!!!!! Det är nu vi ska ladda av bara den och insupa färgenergi för att klara av den mer färglösa årstiden vi har framför oss. Det måste vara därför hösten är så färgrik... eller hur!

    Katsurans färger är makalösa.....

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Vackra färger. Det gäller att verligen njuta av den färgsprakande hösten för snart är vintern här.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vackert färgspel, bara önskar att jag kunde känna doften också. Vad kul att du kunde spara busken från dina föräldrars hem.
    Körsbärsbenveden påminner om fushia, vad den nu kallas på svenska vet jag inte. Men den är jättespännande.

    SvaraRadera
  6. Åh så fina träd med fina höstfärger. Jag älskar både katsuror och ullungrönnar.

    I vårar satte vi en carmencitarönn men funderade länge på en katsura. Hade jag haft plats för ett större träd hade jag planterat en ullungrönn direkt - så härligt träd!

    Maria

    SvaraRadera
  7. Ullungrönn och benved har jag men åh katsuran är så vacker. Kul att det funkade att flytta katsuran till din trädgård. ha en skön helg/Sophia

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra träd du har! Katsura har jag visserligen en, men när vi var på semester led den av torkan, så en hel del blad blev helt eller delvis bruna. Någon doft har jag inte känt heller.
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  9. Åhhh så vackra bilder!
    Katsuran är en skatt!
    Linda

    SvaraRadera
  10. Oj, så vackert du har det i höstens första månad! katsura, är den lättodlad? Ser ju onekligen frestande ut...
    Hälsn lena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar