Jag grottar ner mig i glömd skatt

Mitt arbetsrum ska genomgå en liten renovering och idag skulle jag börja med att röja, rensa och plocka undan småprylar som står staplade överallt.

Eftersom lampan gått sönder begav jag mig först ner till det mörkaste, djupaste källarrummet för att leta efter en gammal arbetslampa jag har för mig ligger där nere. Under låda efter låda med lego, bilbanor och allsköns bråte dyker de upp!

En hel hög med gamla 'the English Garden'-tidningar från -97 till 2001, som jag var övertygad om att jag hade slängt eller skänkt bort för länge sen. Vilken tur att det bor en liten ekorre i mig.


Ett 50-tal tidningar räknar jag till, och under ett gäng pussel- och spelkartongern skymtar ännu fler. Yr av lycka vacklar jag uppför trappan med den första högen.


Världen utanför är glömd, och röjningen inne i arbetsrummet också.
Jag sitter mycket hellre i soffan och bläddrar i gamla trädgårdstidningar!


I arbetsrummet står lökkrukorna som skulle planteras kvar och balanserar uppe på min retrobrödbox. Den står på hyllan där frösådderna snart ska stå, men de fick i alla fall sällskap av en gammal babushkadocka som jag hittade i en av källarlådorna.

Just det! Jag skulle ju röja och rensa väck - inte fylla på...



Kommentarer

  1. Vilken skatt du dök på! Klart att du måste grotta i det och glömma bort tiden och andra ting...;). Mys på du säger jag, det andra finns kvar en annan dag! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hihi, så det kan gå:). Men vilken skatt du hittat lyckliga du!
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ibland är det bra att inte slänga eller ge bort allt:-) Söt babuschkadockan är! kram Sophia

    SvaraRadera
  4. Hej hej! Är intresserad av fröerna nedan. Vill du byta mot något? På min blogg har jag en uppdaterad frölista.

    Grönakleja 'Chocolate Soldier'
    Slingerstormhatt -Aconitum hemsleyanum
    Kaukasisk dårört Scopolia caucasica
    Vit lundsköna
    Luktärt 'Fandango Flakes

    Mvh Helén

    SvaraRadera
  5. Ja som det kan gå.....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Den som spar han har... ;-) Vilken tur att du hade sparat de fina tidningarna!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Jobbar med en ny trädgårdstidning och tycker om din blogg. Skulle du vilja maila mig? Hittar inget sätt att kontakta dig, så jag försöker så här. /Anette Sievers, redaktör Hus & Hem Trädgård, anette.sievers@formapg.se

    SvaraRadera
  8. Det var en skatt som heter duga! :) Säkert mängder av inspiration att hämta där. :) Fin citrus du har. Tittade till mina vinterförvarade växter idag och såg att en av mina småcitrusar hade dött... :( Måste ha missat att vattna den de senaste gångerna...
    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Hur jag har kunnat missa din blogg, det begriper jag inte. Anmäler mig som följare bums! Dina vackra bilder vill jag inte missa längre :-)

    SvaraRadera
  10. Precis vad man behöver för att glömma kylan utanför:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar