Adventspyntandet är igång!


Äntligen kommer min stora kottesamling fram. Egentligen är det ju inte min från början men jag var snabbt framme när mamma rensade ut 'skräp' och lade beslag på en hel låda julpynt. Bland annat en massa guld- och silversprayade kottar (från sent 70-tal kanske?). Själv fyller jag på med lite exotiska frökapslar från Panduro och stöder de holländska jätteamaryllisarna med kornell- och björkkvistar från trädgården. Jag undrar dock om den 'mörkt vinröda' amaryllisen verkligen kommer att visa sig vara just det. För tillfället drar den mer åt det orangerosa hållet....
Men i juletider ska man ha ett förlåtande sinnelag så jag får väl ursäkta lökhandlarna för deras slarv..... ännu en gång!!!




Veckans fynd måste vara den lilla grå betonghästen som stod och väntade på mig i affärens fyndhörna. Lite dalamålning med tuschpennan och han får äran att bära upp årets nedräkningsljus.
Ljuset är bara tänt då vi äter middag men under en längre måltid lyckades vi passera lucia med råge. Det är ju inte konstigt att man känner sig lite jäktad ibland....
.... men vi fick i alla fall bakat lussekatterna i god tid.

Kommentarer

  1. Men vilken lyckad styling av hästen! Den blev så fin!
    Förra julen fick jag tag i mörkröda amaryllisar, som var otroligt vackra och tänkte att jag alltid skulle ha just den färgen hädanefter. Men i år har jag inte ramlat över några sådana.

    Måste hålla med om att den där inte ser ut att bli mörkröd. Men den får ju ett så vackert stöd, så det blir säkert bra ändå!
    Önskar dig en skön adventsvecka!

    SvaraRadera
  2. Nä, mörkröd verkar den inte bli! Men det är nog bara att gilla läget, de tänker ju blomma i alla fall, så då får du faktiskt vara nöjd! Fint arrangemang!
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och fint och hästen var ju så otroligt fin, väldigt bra fynd tycker jag

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Och idérikt. Blir inspirerad att rusa ner till stora trädgårdsaffären efter amaryllisar i morgon.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar