Venus bland aklejorna

Trodde kanske att Venus Flugfälla (Dionaea muscipula) skulle tugga i sig några utav sorgmyggorna som kretsar kring frösådderna. Men hon lät de små insekterna spankulera omkring utan att ens nafsa efter dem.



Till slut tröttnade jag och började mata henne med egenhändigt fångade flugor. 
Jösses!! Jag hann knappt få undan pennan så snabbt slök hon de små liken..... 
Venus Asätare är mer passande tycker jag!






Frampå eftermiddagen var alla munnar mätta och Venus sov sött bland spirande aklejor.

 Inte trodde jag det skulle vara så slitsamt att ha en Venus bland frösådderna.


Kommentarer

  1. Känner lite med din Venus-växt, jag klarar heller inte av att ta livet av maten själv. ;)

    SvaraRadera
  2. Kanske den är lite kräsen och vill ha större stekar än små blomflugor.Kram

    SvaraRadera
  3. Fantastiska foton. Synd den inte ville ha sorgmyggorna:) kram

    SvaraRadera
  4. Haha så kul och lite arbetssamt ja... Underbara bilder, lekfulla färger.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Hej

    Vilken fantastisk fin trädgård du har, en bloggvän till dig tipsade mig att jag skulle ta kontakt med dig om du är intresserad av ett reportage i din trädgård. Det vore väldigt roligt, den är verklige superfin. Om det vore intressant får du gärna maila mig på info.fyraarstider@gmail.com
    Hälsningar Lotta

    SvaraRadera
  6. Super häftig blomma, fräck som vill bli matad.

    kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder! Hon verkar lite bortskämd, din donna;-)

    Ha det bra//Laila

    SvaraRadera
  8. Hihi.. vilken primadonna! :) Häftig!
    Vilken dunderskön trollhassel du har. Undrar om en sådan skulle klara sig här tro. Zon 3 brukar ja gå. Då kommer bara nästa fråga.. var ska hon få plats...
    Kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar