Kobrakallan

Juni månads favorit är lätt som en plätt. Det måste bli kobakallan som jag fortfarande inte riktigt kan tro ska överleva år efter år hos mig. Det är lika nervöst varje år, men upp kommer den och det blir fler blommor för varje år. Skulle jag av någon anledning bara få ta med mig en enda växt från denna trädgård så blir det nog kobrakallan jag gräver upp.

Enligt uppgift är det en kinesisk kobrakalla, Arisaeum ciliatum, planterad för ca 10 år sedan och i år ståtade den med 19!!! blommor. En av dem hade fint besök vid fototillfället.



Fler månadsfavoriter hittar du hos Anna Vattenkanna


Kommentarer

  1. Hvor er den dog skulpturel og grafisk!-
    En helt fantastisk, eksotisk plante.

    SvaraRadera
  2. Wow, det är nog den mest spektakulära växten i länksamlingen för juni. Sååå läcker i all sin märklighet.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så enormt vacker!
    'Lyllo' du som har den i rabatten.

    Had et gott!

    SvaraRadera
  4. Ett mycket bra val till månadens växt.....
    Jag planterade en sån förra året och trodde den tvärdött.... men i helgen när jag rensade i rabatten så såg jag den.... Överlevande och överblommad!
    Den fick flytta till ett bättre ställe!
    Jag läste om dig och din blogg på Anna-Karins sida, kollade runt lite, och tänker hänga kvar här! ;)

    //Veronica

    SvaraRadera
  5. Ja, den är verkligen helt sagolikt vacker! Och vilken häftig bild det blev med fjärilen. :)
    kram, goa du!

    SvaraRadera
  6. JÖSSES VAD SNYGG DEN ÄR LOTTA!!!!!!
    Bältrosen har börjat ge med sig och nu kan jag faktiskt trampa ganska bra på foten igen "ler" Mina barn säger detsamma som din man, de kan inte minnas att de märkte av det mer än det som syntes.
    Har du vägarna åt mitt håll får du gärna titta in / Kram gittan

    SvaraRadera
  7. Har man en slik vekst blir jo valget enkelt, fantastisk!

    Brita

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar