Blommig fredag - vårfrestelser

Det sägs ju att tiden går fort när man har roligt... jag måste ha hysteriskt kul för det känns som jag inte hinner blinka så är det fredagsmys igen ----- visst är det härligt!! ... och återigen är det dags för blommig fredag! Denna gång är det vårfrestelser som gäller. 

Dessa frestelser finns just nu i nästan varje affär i form av ställ, lådor, storpack och lösvikt med hyacinter, allium, tulpaner, påskliljor, pingstliljor, iris.... oj oj vad svårt det är att stå emot. Detta trots att plantera lökar är något av det värsta jag vet vad gäller trädgårdsarbete. Men fint blir det.... om sådär ett halvår!

I dag har jag slagit till med tre stycken storpack blandade krokus. Över 100 små hål som ska grävas i helgen i trapprabatten.... suck... men fint blir det!




Fler vårfrestelser återfinns på Bland rosor och bladlöss



Kommentarer

  1. Det är väl inte så jättekul att sätta lökarna men desto roligare blir det till våren. Det är väl bara att ta sig i kragen ;)....
    Ha en bra helg!


    SvaraRadera
  2. Jeg synes det er riktig trivelig å grave ned løk - de lukter så godt! Jeg graver store hull, legger løkene lagvis med jord i mellom, og krokusløkene øverst.

    SvaraRadera
  3. Å ja - den känslan känns igen! Dessutom slår det oftast till och är kallt just när de ska ner i jorden... Villroses metod har jag också börjat tillämpa. Det går liksom lättare då. Nånstans måste vi glömma dock för jag gissar att även du gör samma sak nästa höst ;)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Men det är mödan värt, tänk på våren, och hur du får njuta av allt det fina. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Instämmer, så tradigt att sätta lökar, men... så fint det blir!
    Underbar bild på krokusar i mängd!
    Fortsatt trevlig helg önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Jo, man ska ju gräva ner allt man köper med! Men, som sagt - fint blir det! ;) Ha en fortsatt go helg! :) Mia

    SvaraRadera
  7. Jag tycker också det är lite halvtråkigt med att få ned lökarna i jorden . Men vackert blir det :) Kram

    SvaraRadera
  8. Älskar när våren kommer och alla trevliga överraskningar dyker upp i rabatterna :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar