Har ni fest eller...?

Vi har varit på weekendresa till Köpenhamn inklusive en rolig festkväll och hotellövernattning. Upptäckte när vi kom hem att det varit fest här också. 
Tjocka humlor surrar förgäves runt på jakt efter en enda ynklig liten krokusblomma. De ligger allesammans - och jag menar verkligen allesammans - i magen på något djur. Rådjur??? Av förödelsen och spillningen skulle jag snarare tro att vi haft besök av vildsvin. Alla tulpan- och hyacintlökar är också uppätna eller uppdragna. Små rhododendronbuskar är nedbetade och små frösådda träd som stått på tillväxt kan jag inte hitta längre. Det är inte första gången vi haft besök av bestarna men man blir lika chockad varenda gång. De hinner verkligen med mycket på en enda natt!



För att inte bli helt deprimerad fick jag försöka leta upp något positivt och jag hittade faktiskt en liten blåsippa som hukat sig bakom en sten, och dessutom en ljungplanta som stack upp ur ett hav av nerbetad murgröna. Jag hade mått lite bättre om jag inte på jakt efter guldkorn dessutom hade hittat tolv mördarsniglar.....

Ibland vill man bara gå in och dra täcket över huvudet.. men som K säger när jag beklagar mig: du kan ju snart åka och tröstköpa lite nytt så blir du lite gladare sen.
Vi får väl se....


Kommentarer

  1. Nej, vad tråkigt. Om det är marodören som lämnat spår efter sig så ser det inte ut som rådjur.
    Men blommorna du hittat är fina.
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Vad tålmodig du låter? Jag hade nog köpt staket modell större😀. Själv har jag tröttnat på att bli besviken och har färre lökar och bakom armeringsjärn. En god rådjurssadel är ju inte så dumt om man fick ta till den metoden...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar