Så mycket yta....


Jag hade en gång en syrenberså.... den är nu halverad.... och kvar är en kraftigt nerklippt syrenhäck, en stenrundel och massor av bar jord. Över alltsammans sträcker sig grenarna från grannens enorma hassel. 
I ena hörnet har jag lämnat kvar en stor, risig doftschersmin - just för doftens skull och naturligtvis för att det från början är ett skott från min morfars gamla buske.  I det andra hörnet står komposten kvar ett litet tag till. 

Jag vet nästan aldrig direkt hur nya planteringar kommer att se ut. Det får helt enkelt växa fram efterhand. Just nu är min in plan: gul daglilja, blå, lila och gul iris, lila näva, gillenia, salvia och daggkåpa, lila allium, lila och blå hyacinter och massor av påsk- och pingstliljor...



...och in smög den lilla brokiga buxbomen som behövde flyttas från entrérabatten.

Kommentarer

  1. Kul med nytt utrymme att skapa på. Här brottas jag ständigt med alla nya syrenskott som sticker upp. Vilken livskraft.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar