Blommig fredag - alien

Från barndomen har jag med mig kunskapen att rymdvarelser är små gröna gubbar från Mars, gärna med spröt på sina överdimensionerade huvuden, och alltsom oftast riktigt gulliga.
Sen, i tonåren, fick jag veta att aliens är svarta, slemmiga varelser med många tänder och mycket saliv. Ingenting gulligt alls där inte!

Tack och lov har jag inte någon sådan alien i trädgården men däremot något grönt med stort huvud och små spröt om man tittar noga = en rymdvarelse.... eller?
Nej, inte det heller men tillräckligt säregen tycker jag för att kvala in i veckans tolkning på temat alien.



Två somrar i rad har vi haft besök av denna trollslända - ja, de lever väl inte tillräckligt länge för att de ska vara samma slända men de ser likadana ut.  Jag kan alldeles för lite om trollsländor märker jag men vid tillfälle ska jag ta reda på vad det är för någon sort, vad den egentligen pysslar med vid vår dammkant hela sommaren och varför den stannar kvar här helt ensam...   någon som vet?


Fler aliens hittar ni hos Bland rosor och bladlöss.


Kommentarer

  1. Å vilka fina bilder.Små Alien .
    Trevlig advent

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder på Alien. Jag har liknande tolkning(typ samma) på veckans tema men har inte lyckats fota dem lika bra. Blir en ny utmaning för mig till nästa år :)

    SvaraRadera
  3. Wow, vilka vackra bilder på din alien! Gillas skarpt! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder på dina utomjordingar.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Det var en vacker rackare eller Alien kanske man kan säga också bra tolkat. Hualigen så bra dina bilder var älskar den första
    Ha det gott i helgen
    Kram meta

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka fina bilder och verkligen en alien-liknande figur! Kram Elin

    SvaraRadera
  7. Den är jättevacker din alien.
    Ha en fin adventshelg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Så vacker! Underbara bilder.
    Just insekters huvud kan kännas alien-lika...
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  9. Godmorgon!
    Jag har inte haft tid att läsa Blooming Friday inläggen förrän idag men det är ett mysigt sätt att börja söndagen med!

    Otroliga bilder har du lyckats med.
    Jag har nån fobi för trollsländor och har alltid tyckt de är obehagliga och fladdrar närgånget. Nu när jag ser hur den ser ut i närbild så fattar jag ;)

    Ha en skön första advent

    //Veronica

    SvaraRadera
  10. Snygga bilder! Bra gjort för de brukar vara kvicka i vändningarna de där.
    Trevlig första advent!

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt fina bilder.

    Trevlig Söndag

    SvaraRadera
  12. Läckra bilder på sländan. Så trevligt när de susar förbi i trädgården. Lycka!
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar