Vilken morgon!

Jag stod i fönstret igår kväll och tittade ut på den första fallande snön... såå vackert... ljusslingorna hade jag hunnit få upp på eftermiddagen och nu testkördes de innan premiären nästa helg. Jodå, de glittrade så fint i några träd och buskar och jag bestämde mig för att gå upp tidigt och gå ut med kameran och fotografera den vita trädgården.

Inte kunde jag väl tro att K skulle ruska mig vaken i gryningen med orden att nu brakar nog växthuset snart ihop! Det var bara att vackla ut med kvasten i högsta hugg, i halvmeter hög snö och fortsatt snöfall. Men taket räddades. Efter ytterligare en halv timme hade vi fått en gång till garageuppfarten och efter en timme hade vi hittat K:s bil - alltmedan snön yrde och åskan brakade loss över oss. 

I trädgården har plommonträdet splittrats, knäckt bågen med blåregnet och lagt sig över det lilla silverpäronet, antagligen med ett förskräckligt resultat, men det är inget som syns än. Insektsträdet har rasat och i häggdungen har två ganska grova stammar vält över rådjursnätet. 
På plussidan lyckades vi rädda himalayabjörken och körsbärskornellen som var på väg att knäckas av den tunga snön. 



Det är mer spännande med björken som siktar in sig på min bil.... skynda dig K... skotta, skotta!

Kommentarer

  1. Herregud vilken action! Skönt med sovmorgon när det är helg...Hoppas förödelsen inte blivit alltför stor.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint - snö!!!
    Det känns skön att läsa svensk (och försöka svara ;))
    Ha det så brå
    Kathrin

    SvaraRadera
  3. Härligt, härligt men farligt farligt ...;-)! ...och absolut vackert!
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Jösses, där blev det fart på er kan jag förstå! Björkens lutning ser verkligen oroväckande ut. Här har svärfar varit "snäll" och rätat upp tujan (som jag väntat över 20 år på att nån storm ska lägga) som han tyckte lutade oroväckande... Så "glad" jag blev när jag kom hem och såg det på kvällen :( Annars hade nog snön hjälpt den på traven nu.
    Ha det gott / Kram gittan

    SvaraRadera
  5. Så helt otroligt mycket snö! På dagens snökarta verkade det bara vara fjällkedjan som har täcke, fast jag vet ju ine var ni bor... Här plusgrader, regn och blåst.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar