Mellandagar och vårtecken

Kände i morse att både jag och vågen måste ta en paus från soffmys och godisskål, så på med regnkläderna och ut i trädgården.

Jösses vad det är blött! Utanför tomtgränsen har vi numera något som ser ut som en liten bäck med små sjöar här och där. Min p-plats är definitivt en göl och min nyanlagda trägång är en lerbana med hala tramppinnar som om möjligt har blivit ännu mer instabila än innan!
Jag klafsade runt ett tag och studerade påskliljor på väg upp, klematis och kaprifoler med små utsprungna blad och primulablad som blivit halv uppätna av rådjuren. När jag nådde norrsidan såg jag att tibasten har börjat blomma! 
Nej, ur led är tiden och jag vill verkligen inte hitta vårtecken så här strax innan nyår. Låt kung Bore göra ett besök så det känns som vi är på rätt spår igen! (Men han behöver ju inte stanna så länge...)

Själv tog jag mig på stabila lerfötter tillbaka in till soffan för att studera min höstinköpta cyklamenknöl som började blomma på julafton. Så fin på julbordet och något jag definitivt ska komma ihåg att inhandla inför nästa jul!





Kommentarer

  1. Ett ord: huvva! Kan också uttalas:Hu!Va!!! Det talas om snö i väderrapporterna, men det har vi inte sett än :)

    SvaraRadera
  2. Det klafsar bra om fötterna ute nu. Vi fick snö i natt som nästan regnat bort helt under dagen.
    God fortsättning
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. God fortsättning! Det är lite spooky, vädret. Kung Bore får gärna komma ett tag för min del.
    Kram Lily

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar