Snödroppar in the green


Denna sommar är tanken är att vår igenvuxna, negligerade söderrabatt ska försvinna så vi kan få en bred och fin altantrappa. Alla buskar och perenner är flyttade och jag trodde att jag grävt upp alla smålökar också. Därför blev jag glatt överraskad när det nu fullständigt kryllar av små gröna skott och för en vecka sen grävde jag upp ett litet gäng för att driva i fönsterkarmen. Till min stora lycka ser jag att det är den dubbla snödroppen.
Snödroppar klarar etablering bäst när de planteras färska på våren, in-the-green, så jag tror kanske söderrabattens lökar har en framtid på annan plats i trädgården. Först ska dock kylan ge med sig, lökarna ska få blomma på plats och sen kommer jag med spaden....


Kommentarer

  1. Trösterika bilder som lovar vår även om den blir försenad av den riktiga vintern :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!
    Tänk att varken snödroppar eller snöklockor trivs hos mig. Kanske kommer de i år.
    Hoppas!
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka! Här får jag nöja mig med de enkla sorterna, men de blommar faktisk under snön om man lyfter lite på granriset. De lurades att titta fram när vi hade ett par barveckor.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar