Tomat för lyxkonsumtion

Ahh, tänk tanken:
Sittandes under mullbärsträdet... i en gungstol... omgiven av krukor och baljor med olika sorters doftande myntor... med en näve nyplockade supersöta små tomater.
Yepp, det är årets sommar i ett nötskal!

Om man, som jag, inte är speciellt förtjust i tomater så brukar man ändå falla för de små söta sorterna som plockas och äts solvarma direkt från växthuset. I år har jag planterat den enormt rikbärande vinbärstomaten, den supersöta favoriten Sungold samt ytterligare en körsbärstomat, Super Sweet 100, som jag inte odlat tidigare. Alla är väldigt goda men krävande då de växer så det knakar. Speciellt vinbärstomaten virvlar iväg åt alla håll och kanter och det gäller att hålla styr på rankorna innan det blir en enda total härva. Även snackgurka, minigurka och djungelgurka växer i huset - så jag kan variera smaskandet i pausstolen lite. 😃


Lotta

Kommentarer

  1. Vinbärstomat lät spännande... Igår plockade jag av mycket tomater och sparade bara några extra goda sorter. Resten blev tomatpuré som ska frysas. Känns konstigt och lyxigt att göra det redan i juli :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset