Höst-fixa med bullets

Jag läste någon gång att det tar ungefär 1 månad att starta upp trädgården på våren (gödning, plantering, möbler, prylar....) och ungefär lika lång tid att packa ihop den. Så denna vackra söndag började jag packa. Eftersom jag är en person som skriver listor över allt och på senare tid börjat fuska lite med Bullet journaling så fick det naturligtvis bli en bullet-lista på vad jag ska göra den närmaste månaden. Det är underligt men fast jag slutfört uppgiften så känns den inte är riktigt klar förrän krysset är på plats. 


Det roligaste på Höst-fixa-listan är naturligtvis den sista punkten som jag startade förra veckan och kommer troligen att slutföra strax innan advent. (Pingstliljor står högst på listan över lökar jag ska köpa i höst.)

Lotta

Kommentarer

  1. Hej Lotta!
    Blir lika förvånad varje höst, på antalet krukor och amplar och blomlådor som skall tvättas och plockas undan. Har startat i växthuset genom att tömma och tvätta krukor, det var en hel del.
    Många lökar skall det bli.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Det låter kul det där listandet - ska kolla det. Idag kikade jag på alldeles nyinkomna lökar och de hade jättemånga sorter i lösvikt men jag köpte inga. Får se i morron.... ;)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Listan är så fin att du kunde rama in den och sätta upp den någonstans. Lökköpen hör till de roligaste men att städa undan sommaren kan också ha sin charm. Då har man en ny chans att göra om det som var bra eller testa något nytt nästa gång.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar