Ny entrérabatt

Förra året grävde vi upp en gammal risig häck av brudspirea som stått längs med husgrunden. Jag har funderat fram och tillbaka på vad som skulle planteras i dess ställe. Till slut kom jag fram till att buxbomsklot skulle vara fint och eftersom jag var tvungen att flytta ett klot från en annan plats så hamnade det här. Sen fick jag ett litet Malus 'Ture' i present som placerades i ena hörnet.  Ett besök på en plantskola resulterade i en spontanköpt skuggröna, Paschysandra terminalis 'Silver Edge' och några olika Heuchera.


Ett Carex 'Ice Dance' och höstens ljung har också fått sin plats här. Sen tillkommer alla små självplanterade växter som jag ser fram emot med spänning: aklejor, nunneört och förhoppningsvis mängder med små förgät-mig-ej. Jag har satt en hel del buxbomssticklingar så förhoppningsvis blir här många läckra klot som snön kan vila på. Det är trots allt en entrérabatt som helst ska vara fin hela året om. 


Så roligt det är att fixa nya rabatter!
Lotta


Kommentarer

  1. Så härligt det måste kännas att få till just entréplanteringen. Det är ju en fröjd att komma hem och direkt mötas av något fint som jag gillar :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset