Blommig fredag - sommarplåga

Denna gången var det lätt!


Fula, fula torkvindan är en riktig sommarplåga. Jag längtar efter att få fram den varje vår, så tvätten äntligen kan hänga ute och bli sådär krispigt fin och friskt doftande. Men när den inte hyser tvätt så står den bara och är plågsamt ful! Kanske är det dags att ta tag i den biten och leta upp en vacker vinda.... trä kanske.... svartlackerad aluminium (finns det?)... eller en lina mellan några träd. Allt måste ju vara
vackrare än detta!





Fler sommarplågor hittar ni på
bland rosor och bladlöss.


Kommentarer

  1. Vi har tvättlinor mellan träd. Inte så snyggt det heller, men man får ju vara lite praktisk också!! Din torkvinda kan man väl fälla ihop och ställa bakom någon vägg när det skall vara extra fint!

    Ha det gott!
    /ruben

    SvaraRadera
  2. Jaa, det är ju en sommarplåga för oss alla det tänkte jag inte alls på! Bra span! :) Lösningen? Funderar i olika 'lager'... Är ju ganska nyfiken på din lösning - för det har du väl en, eller??? Ha det gott! :) Mia

    SvaraRadera
  3. Ja, jag skäms för min med! Funderat på att göra något åt det....
    Någon gång... :)
    Ha det bäst. Åsa

    SvaraRadera
  4. Ja, inte är de snygga inte! Men jag har sett att det finns små söta "hus" till torkställningar, där man kan ställa in dem när man inte använder dem. Husen är en dekoration i sig, det kanske kunde vara något. Hoppas du kommer på något/ Kram Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar