Vackert vitt i lunden

Vitsippsmattan har nu ersatts av ramslök. Vid första anblicken ser det ut som om det är den enda blomman i hela lunden men man får titta lite närmare så hittar man fler. Jag har samlat ihop en bukett vita skönheter som blommar just nu.


podophyllum hexandrum - indiskt fotblad // trillium erectum albiflorum - vitt purpurtreblad // mitella diphylla - vitluva
polygonatum multiflorum - storrams // epimedium yongianum 'Niveum' - vit sockblomma // diphylleia cymosa - paraplyblad
tiarella wherryi - skär spetsmössa // anthriscus sylvestris 'Ravenswing' - mörkbladigt hundkex // convalaria majalis - liljekonvalj
asperula taurina - taurusmåra // myosotis scorpioides - förgätmigej // vit viol med galium odoratum - myskmadra


Kommentarer

  1. Ser helt fantastiskt ut! Med många ljuvliga vita växter. Så kul att Ramslöken brett ut sig. Fick en kruka i år av en bekant som ska planteras ut när jag får till den rätta platsen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert i vitt, verkligen jättefint.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder. Jag älskar vita blommor och har mycket av det själv. I din lund lyser det verkligen upp. En nyhet för mig var taurusmålla, den har jag inte hört talas om förut.
    //Helene

    SvaraRadera
  4. Vackert med vitt och en hel bukett av spännande sorter.
    Ha det fint /Marka

    SvaraRadera
  5. Hvitt er vakkert, og lyser skikkelig opp i hagen !!
    Fine bilder.
    Ha en fin uke:-)
    Eirin

    SvaraRadera
  6. Underbara skönheter allihop. Min personliga favorit är nog ändå ramslöken - såå fin! Tycker jag. :-)
    Allt gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar