Vackert vitt i lunden

Vitsippsmattan har nu ersatts av ramslök. Vid första anblicken ser det ut som om det är den enda blomman i hela lunden men man får titta lite närmare så hittar man fler. Jag har samlat ihop en bukett vita skönheter som blommar just nu.


podophyllum hexandrum - indiskt fotblad // trillium erectum albiflorum - vitt purpurtreblad // mitella diphylla - vitluva
polygonatum multiflorum - storrams // epimedium yongianum 'Niveum' - vit sockblomma // diphylleia cymosa - paraplyblad
tiarella wherryi - skär spetsmössa // anthriscus sylvestris 'Ravenswing' - mörkbladigt hundkex // convalaria majalis - liljekonvalj
asperula taurina - taurusmåra // myosotis scorpioides - förgätmigej // vit viol med galium odoratum - myskmadra


Kommentarer

  1. Ser helt fantastiskt ut! Med många ljuvliga vita växter. Så kul att Ramslöken brett ut sig. Fick en kruka i år av en bekant som ska planteras ut när jag får till den rätta platsen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert i vitt, verkligen jättefint.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder. Jag älskar vita blommor och har mycket av det själv. I din lund lyser det verkligen upp. En nyhet för mig var taurusmålla, den har jag inte hört talas om förut.
    //Helene

    SvaraRadera
  4. Vackert med vitt och en hel bukett av spännande sorter.
    Ha det fint /Marka

    SvaraRadera
  5. Hvitt er vakkert, og lyser skikkelig opp i hagen !!
    Fine bilder.
    Ha en fin uke:-)
    Eirin

    SvaraRadera
  6. Underbara skönheter allihop. Min personliga favorit är nog ändå ramslöken - såå fin! Tycker jag. :-)
    Allt gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång. Själv läser och följer jag många bloggar utan att kommentera. Detta då jag för det mesta läser bloggar på mobiltelefonen och det blir ofta så konstiga ord då jag försöker skriva på min lilla skärm. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Trädgårdströtthet - finns det?

Vy Tre

Överblick