Blommig fredag - Månadens bild

Svante och jag tar ofta en morgonpromenad. Han är bara ett halvår gammal och känner sig absolut säkrast utomhus om någon följer med honom. Men då är han tuff som en bandyboll och far runt som en liten blixt. På denna bild tänkte jag fotografera isdropparna på den lilla lönnen då Svante kommer smygande in i fokus på jakt efter någon fågel. Bilden blev så väldigt mycket levande med en smygande katt, och sen är det dessa fantastiska färger som man bjuds på under tidig morgontimme i motljus. 


Fler månadens bilder hittar ni på Bland rosor och bladlöss.


Ha en härlig helg!

Kommentarer

  1. Hej Lotta!
    En fantastisk bild, och Svante smälter in i färgskalan. Trodde först det var en igelkott med på bilden
    men det kanske är en mossig sten.
    Ha en fin andra Advent!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Så vakkert bilde! Svante passer perfekt inn i naturen. Nydelige farger.
    God helg!

    SvaraRadera
  3. Et trivelig bilde! Fin morgenutflukt for to- og firbente.

    SvaraRadera
  4. Jätteläcker bild.Svante har ju riktiga höstfärger.
    Trevlig Advent.

    SvaraRadera
  5. En fantastisk bild! Bättre sällskap än katt kan man knappast ha. Jag brukar ha med mina två :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Helt ljuvlig bild och så trevligt det är med pälsklingsällskap i trädgården.
    Fin helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Så otroligt snygg bild!
    En sån som man skulle vilja göra en jätte-förstoring av :)

    Jag är allergisk mot katter och riktigt sur är jag över det. Jag hade gärna haft en päskling :)

    Önskar dig en fin 2:a advent!

    //Veronica

    SvaraRadera
  8. Svante blev pricken över i:t i bilden och man ser hur han smyger fram. Jag ska ta med mig dotterns vita katt hem över julen och hon kan aldrig smälta in så bra i en vintergrön västkustskog :)

    Mycket vackert ljus och stämning i bilden. En fin bild av hur december kan vara så mycket mer än grå och tråkig.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  9. Så fin bildkomposition, det är till att vara en riktig bildkonstnär!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar