Blommig fredag - Månadens bild


Som skåne-bo är ofta lera och duggregn vardagsvinter och även detta året har man inte blivit speciellt bortskämd med snö. Jag har i alla fall inte hunnit bli blasé då jag vaknar upp till en galet vacker värld med snötyngda grenar som glittrar i den uppstigande solens sken. 

Härom dagen var jag ute och fotade snödroppar i lera bland fjolårets bruna löv. Idag låg samma snödroppar under ett tunt snötäcke med några isbeklädda uppstickare. Månadens bild fick bli två - för jag kunde faktiskt inte välja....



Fler månadsbilder hittar ni hos Bland rosor och bladlöss.


Kommentarer

  1. Herlige vårbilder!

    God helg!

    SvaraRadera
  2. Men åh! Jag trodde väl aldrig att jag skulle säga det, men jag tycker bäst om den snöiga bilden - snacka om vemod och isande skönhet i den!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Gillar den sista allra bäst av två fina. Men snödroppe blir så självklart när det faktiskt är snö på backen :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  4. Så fint med snödroppar, här är det bara snö och vattendroppar.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  5. Läckra båda, och snödroppstid ger hopp om vår.
    //Helene

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder! Var och en på sitt sätt. Men jag föredrar den översta:)
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder! Fördelen med snön är ju att den lyser upp. Men det är väl oxå den enda skulle jag tro.

    SvaraRadera
  8. Skönt med nån som ser positivt på snön! Den lär inte bli liggandes så länge. Härliga bilder!
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder med snödroppar på väg upp. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  10. Jag förstår om man bor i Skåne att man uppskattar snön när den kommer och ljusar upp det grå.
    Jag har en vän som har flyttat till Österlen och hennes Facebook-flöde sen snön kom i veckan utstrålar bara snö och glädje
    så snön är nog viktigare än var man tror när man bor här och den oftast kommer och försvinner och kommer och försvinner igen.

    Passa på att njut innan den försvinner i börjagn på veckan :D

    //Veronica-SandaCottage

    SvaraRadera
  11. Typiska februaribilder - för feb är en månad med både upp och ner!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar