Pärlor, spetsar och fjärilar

När det glimmar till i den mörkare delen av trädgården blir jag överlycklig. De perenner som trivs här i konkurrens med hosta och ormbunkar är guld värda.

Vancouveria hexandra, Gillenia trifoliata - trebladsspira, Astrantia major - stjärnflocka, Filipendula purpurea 'Alba' - älggräs, Veronicstrum virginicum - axveronica och Astilbe x arendsii 'Erika' är några favoriter.



 



Längre upp i den ljusare delen blir utbudet större. Sidalcea candida - axmalva, Malva moschata 'Alba' - myskmalva och natuligtvis dessa allium med sina härliga former är några ljuva uppenbarelser.


På den varmaste och ljusaste platsen hittar man när man minst anar det en vacker och (för mig) ny fjäril. 


 Vilken härlig trädgårdssommar det är!!!


Kommentarer

  1. Heeelt fantastiska bilder Lotta! TAck!

    JAg håller på och fyller i min blogroll, med mina bästa bloggarkompisar. Nu är du också där, sent omsider. SKulle ha gjort det innan, men hade inte riktigt bestämt mig för hur jag skulle göra med all bloggar... Från början var det meningen att bloggen skulle vara bara en förlängning av min hemsida - alltså helt jobbrelaterad. Det smög sig ju ganska snart...;-)

    Ha det gott! H.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fantastiska blommor och vackra bilder! Det måste vara magiskt i din trädgård!
    Ha det fortsatt gott denna härliga sommar,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Hejsan och tack för kommentaren hos mej. Vilken trevlig plats du har här. Jättevackra foto du visar..
    Jag återkommer gärna!

    Ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Åh, vad ditt mörka hörn måste vara fint och lysa med dem fina blommorna..... Riktigt smakfullt och skirt. Det är något speciellt med vitt och vittoner.... Håller ju på med en ny rabatt och planerar ytterligare en. Båda kommer att gå i vitt....

    Helt fantastiska bilder också...

    Ha en fin söndag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Tjenis! Vet du här har jag inte varit förr!!! Jag sätter dig direkt på "The List"!
    Ha det gött!!

    SvaraRadera
  6. Oj så fina bilder!! Du har alltid så fina bilder, fina växter, fin trädgård etc :)

    SvaraRadera
  7. MYCKET FINA BILDER :)
    Me Like :)
    Håkan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset