Färgglatt

Jag har alltid tyckt att tulpaner blir vackrast samlade i sina färger eller på sin höjd två olika samplanterade. Men sent i höstas köpte jag två blandpåsar tulpaner för att i alla fall stoppa ner något i den nygrävda jorden under gullregnsträden. Nu kan jag inte låta bli att stanna upp och le varenda gång jag ser den lilla plätten med färgglada bollar som svävar runt på olika höjd!
Och helt plötsligt har problemet med alla udda tulpaner som står överallt i trädgården löst sig. De ska grävas ner här i en salig samling.
Här ska minsann inte hålla på att duttas med färgmatchning längre!!



Jag har också lyckats få till det med rosa och orange i form av pelargoner och kejsarkronor...


...och så har K köpt illröda solsängar!!.... i år spränger vi nya gränser känner jag.


Kommentarer

  1. Så härligt med så många olika....smart att sätta dit alla udda också...
    Det känns lite tokigt att kassera envist återkommande tulpaner bara för att färgen inte passar....
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  2. Verkligen lyckat med en gott och blandat rabatt! Jag tycker om färgblandade tulpanbuketter och detta är ju samma sak fast IRL!

    Färg är inte farligt! Färg är härligt... Och just att det är på gränsen för vad man tål s a s gör att det blir stimulerande och inspirerande även hemma hos sig själv tycker jag. Ibland är det skönt att haja till och inte bara ha lugn och harmoni :-) Själv har jag chockcerise och knallorange som färgtema i mitt uterum i år, tjolahopp!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Koordinerat, utvalt och inte för mycket är min melodi när det gäller färger. Vanligtvis. För på våren är det svårt att inte vara... lite desperat. Efter en hel vinter som varit en enda lång kavalkad av olika nyanser av brunt och grått verkar minsta lilla färgklick plötsligt så exceptionell. Knallgult, illrosa, rött och orange – helst allt på en gång!

    Hälsningar,
    Emma

    SvaraRadera
  4. Som en vitaminkick ser tulpanrabatten ut! Det kanske är så att det enfärgade och vilsamma är på väg ut och kommer att ersättas av färgchocker. Alla trender går i vågor och allt kommer förr eller senare tillbaka. Just nu vilar jag i det enfärgade, helst det vita, men jag kanske tänker om...
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  5. Håller med dig till 100 % Jag bara älskar mina färglada tulpaner bli oxå SÅ glad när jag ser dom :-) Kan ibland känna att om det är för perfekt så går jag bara förbi men om det finns nått som sticker ut så stannar jag oxå till o ler!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Det blev ju jättebra! Jag känner mig jättetråkig med min svarta samling... Men det har faktiskt smugit sig in en lilarosa mitt i det enhetliga, riktigt uppiggande, fniss!
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Som en skål med karameller, och det blir man ju glad av. Varje gång:)

    Ha en finfin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera
  8. Så härligt uppfriskande med färgmixen..... gillar :-) Förra året körde jag med totalmixade färgkombosar på tulpanerna, i år lite mer färgordnat. Men färg vill man ha och det är kul att vara färgsprakande.

    Ha en toppensöndag!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  9. Spännande mix och med röda solsängar till på köpet!!! Visst är det kul när man ser ett lyckat resultat av sitt grävande.
    ha en fin söndag.
    Kram Pella

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar