Blommig fredag - Månadens bild

Det är inte ofta vi har dimma här i 'skogen' så när jag vaknade tidigt en morgon och såg ett lätt morgondis över trädgården så var jag bara tvungen att ta kameran och gå ut. Temperaturen låg strax över 0 grader och allt var grått, fuktigt och tyst - en riktig novembermorgon. Så plötsligt bryter solen igenom, träffar den lilla kopparlönnen som står på tillväxt vid dammkanten och sprider ett gyllene ljus över alla gula höstlöven runt omkring. Flyttfåglar trumpetar över huvudet, mössen prasslar i löven och spindeltrådar glittrar överallt. På avstånd skäller en hund eller kanske ett rådjur och vår nya lilla katt Svante jagar runt fylld av energi. Själv står jag med min kaffekopp i solstrålen och ångrar att jag redan burit in alla trädgårdsstolar. 


Ingen bild som jag tar kan någonsin förmedla den där plötsliga känslan av absolut frid som kan slå till  en tidig novembermorgon men man måste försöka....


Fler månadsbilder hittar du på Bland rosor och bladlöss.

Kommentarer

  1. Svårt att fånga frid på bild men du har lyckat bar tycker jag och en härlig höstbild är det. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Underbart fridfull bild!
    För att inte tala om hur du beskriver ditt ögonblick där och då. Så målande så jag önskar att även jag hade fått uppleva den stunden 😊

    Allt gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vilken fin beskrivning hur det kan vara en tidig novembermorgon.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. En härlig höstbild, och fin beskrivning av en perfekt morgon. Kan höra fåglarna, se katten hoppa runt, och musen gömma sig bland löven.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  5. Så fin bild den skulle du faktiskt kunna skriva ut och rama in för du har fångat en härlig morgon .Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  6. Ljuvlig novemberreklam för hur fantastiskt det kan vara i stillheten under hösten. På pricken fångat :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  7. Jodå jag tycker du kommer ganska nära. Bilden förmedlar verkligen allt du berättar om. gäller verkligen att ta vara på de där härliga mornarna. De är inte så många vid denna tiden på året.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Veldig stemningsfullt :)
    God helg!

    SvaraRadera
  9. Väldigt vacker bild. Stämningsfull verkligen.
    //Helene

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar