Röd romantik

Romantiken spirar!
Klok som jag var (lite ironi) så planterade jag det lilla Prunus 'Accolade' så att kronan hamnade i höjd med vår upphöjda altan. Så nu kan man luta sig över räcket och stoppa huvudet rakt in i allt det rosa fluffiga och höra humlesurr på nära håll. Jag lovar, det är rena terapin för stressade själar.


Små röda pärlor sticker upp här och var i rabatterna och ökar på den romantiska känslan.



















Epimedium x rubrum, Salix , Trillium erectum och Dicentra eximia.

Till slut en liten zonknäckare.
Skenhassel, Corylopsis pauciflora,  zon I enligt 'Våra Trädgårdsväxter'.



















Tredje året och lever fortfarande här på gränsen till zon 3! Det är nästan så jag börjar fundera på var aprikosträdet ska stå. Med en bänk under där jag och K. kan sitta och smaska på aprikoser mellan pussarna. (Då menar jag naturligtvis den dagen då soffan gått sönder och TV-sporten har sändningsuppehåll.)
Oj förlåt, där blev jag visst lite elak.


Kommentarer

  1. Låter trevligt dä där med bänken.... :-) Härligt röt vårblomster du visar. Kan leva mig in i det där med att stoppa huvudet i det rosa fluffet......

    Kul med växter som klarar kallare zoner - då känner man sig extra nöjd...

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  2. Vad underbart härligt det ser ut!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar