Trädgården är död - länge leve trädgården!


Den höll i 23 år - drömmen om en absolut giftfri trädgård. Men tidigare i veckan, efter att ha avtäckt raritetsrabatten från gamla löv och hittat ungefär 150 bruna och orange sniglar så bar det av till affärens gifthylla. Jag skäms men nöden har ingen lag, och efter att idag har letat fram och klippt 20 sniglar - alla med ljusblått maginnehåll så inser jag att trots dåligt samvete så är jag nöjd med resultatet.
 Jag intalar mig att detta är en akutlösning och om/när jag får lite bättre kontroll på invasionen så ska jag återgå till manuella saxmetoden och tigga till mig några kraftiga exemplar av pantersnigel.

Kommentarer

  1. Ibland har nöden ingen lag och i kärlek och krig är allt tillåtet!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så vacker bild! Du gör helt rätt tycker jag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hade gjort som du.. Dom är ett elände.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det var bra: Vi har brukt snilegift i mange år, og gifter nå bare langs tomtegrensene, for å holde dem utenfor hagen. Det funker:-))
    Ellers plukker vi i "sesongen" på et jorde nedenfor hagen, i fellesskap med en annen nabo.
    (Etter to års gifting var vi "snilefri" inne i hagen)
    Lykke til !!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar