Säkrade krukor

Sommarens regn, kyla och diverse slemmiga kryp har gått hårt åt mina krukade örter som vanligtvis står på altantrappan. Jag beklagade mig över detta för K och .....

... skåda vad den semesterlediga mannen gjorde medan jag slet för brödfödan!





En 70-regel utanpå befintligt altanräcke och en liten sargkant utanpå detta. Lite snedsågat för syns skull och sen var det bara för mig att lyfta upp krukorna på snigel-säker (-säkrare) plats. Så enkelt!
 Nu ska jag bara jaga fler fat och kanske några snyggare krukor. Mina hemma-målade afrika-inspirerade krukor får dock stå kvar. Jag kanske till och med skulle måla några fler... gröna....

Hela altanen ska för övrigt målas svart men inte förrän det blivit lite varmare och slutat regna. Vad tror ni... slutet av augusti kanske?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset