Pallkrageodlingen växer till sig


Jag vet inte om det är bokashi-komposten i botten eller något annat men det är helt makalöst som det växer i pallkragarna. En tredje omgång bladgrönt är på väg upp, en dillplanta köpt i grönsaksdisken har tripplat sin storlek och vi äter rädisor till snart allt! Jag hoppas även blomningen sätter fart för ärtor och bönor vill man ju ha och så hoppas jag förstås på sommarblommorna.
Tre sniglar har jag hittat i kragarna så det tycks även som om barriärerna fungerar någorlunda. Hurra!


Man upptäcker så mycket godsaker man vill pröva så det är bra att ha lite utrymme för improvisationer. De första pallkragarna delade jag in i rutor och sådde/planterade efter en plan men det har blivit lite justeringar efter hand.  Den sista kragen såddes i rader för snabb tillväxt och snabb skörd.
Nu börjar jag på allvar fundera över att göra odlingen permanent och då måste jag göra något åt gångarna. Gräset är definitivt inte optimalt eftersom det krävs lite putsning efter gräsklippningen.... fy så jobbigt!


Kommentarer

  1. Hej Lotta!
    Här växer det så det knakar, kom sent igång med sådder, så det är inte mycket som syns än. Ärterna och bönorna har börjat klättra, men sallad och dill får jag vänta länge på. Vi tröttnade på att rensa mellan lådorna, och har satt markduk och täckbark. Mjukt att gå på, och ogräsfritt.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset