Fyrverkeri

Det är klent med fyrverkerier i min trädgård. Det närmaste jag kommer är allium-bollarna som det i och för sig finns en hel del av. Speciellt den sista, 'Hair', har verkligen spridit sig långt över sina gränser men den är så oförargligt charmig så det gör inget. 


Vad jag verkligen behöver i min trädgård är den här Agapanthus 'Fireworks' som jag fick upp ögonen för hos Thompson & Morgan. Hoppas den snart kommer till en butik nära mig!
källa Thompson & Morgan

Fler fyrverkerier hittar ni hos Trädgårdsfägring.

Ha en härlig vecka

Lotta

Kommentarer

  1. Ooo ja! Den Agapanthusen var läcker :) Tyvärr är min erfarenhet av T&M, visserligen bara fröer men ändå, väldigt dålig. Trist! Men Allium 'Hair' och en annan som också är mer grön och sprider sig hade jag problem med... Sen började jag använda dem i buketter och nu har jag inte nog :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Det kallar jag fyrverkerier, så passande. Jag älskar Allium. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Varje boll är som ett fyrverkeri i sig. Underbara!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Kan inte tänka mig någon växt som bättre illustrerar ett fyrverkeri än just Allium. Själv har jag varit något försiktig med Allium av just den anledning du beskriver. De blir lätt för många.

    /Gunilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar