Det vackraste av allt???

Denna blomma kan vara den vackraste jag haft i min trädgård! 

Det är en iris inköpt som 'Unbottoned zibbers' vilket jag misstänker egentligen ska vara 'Unbuttoned zippers'. Ett lustigt namn på en sådan skönhet.... oknäppt gylf?? ... kanske har uttrycket någon betydelse på engelska som jag inte känner till.

En riktig skönhet i alla fall och, efter vad jag förstått när jag googlat, en något kinkig sådan vilket innebär att jag får passa på att njuta av den här och nu.



Fler trädgårdsbloggar finns på Trädgårdsfägring.

Ha en fantastisk helg!
Lotta

Kommentarer

  1. Mmm.. ett namn jag också funderat över och kan det sälja? Det ska definitivt vara det du skrev sist. Den fanns här men så tog sorken den. Fast jag har turen att ha en annan irisnörd nära mig och nu är den återplanterad på annan plats. Väldigt kul att se blomman på din - min hade inte hunnit så långt. Den var urläcker :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Vakker iris, og et artig navn.:-)
    Det navnet tror jeg nok jeg vil huske..
    Ha en fin kveld

    SvaraRadera
  3. Samlade en period på Iris och har väl en hel del kvar - speciellt då på amerikanska hybrider - och jag tycker fortfarande att alla är otroligt vackra!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. En LJUVLIG Iris med ett något annorlunda namn hi hi...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar