Hantlangarhörnet

Vi håller på att renovera ena gaveln och även om K gör allt jobb så behöver han väldigt ofta en hantlangare. Jag får konstant springa dit och hålla bräder, flukta, räcka upp verktyg och tappade skruvar mm. mm.
Till slut hämtade jag favoritstolen och inredde ett litet hörn där jag kan vila mellan varven.


Tror ni det blev positivt bemött???
K kom sprintande runt hörnet direkt: 'Jag bygger fortfarande!! Börja inte plantera redan!!'
Tss, som om jag skulle göra något så korkat..(igen). Jag planerar lite bara .... och kanske testar några idéer.   :)



Medelhavshörna kanske? - växterna är inköpta redan.
Jag har bland annat köpt epazote, barba di frate och vild vitlök. Är det någon som känner till hur man använder dessa örter på ett något mer annorlunda sätt än att klippa ner dem råa i sallader, alternativt steka lätt i olivolja så tar jag gärna emot tips.
I övrigt tänker jag mig en liten bänk till örterna (mosaikbelagd) och en stor terracottakruka (väl patinerad) med lavendel. Terracotta, buteljgrönt och kanske turkos, det kan nog göra sig fint till den så småningom faluröda gaveln.

Gräsmattan bredvid är tingad till badminton-, kubb och krocketspel, men när man sitter i stolen så tittar man rakt fram på en liten kvadratmeter som riktigt skriker efter lite styling. Kanske en timjan/lavendelmatta - om en sådan klarar sig i skuggan från syrenbersån som kantar badmintonplanen.

Boken jag läser är en gammal favorit; 'Stilrent utomhus' av Jane Cumberbatch /foto Pia Tryde. Jag bläddrar ofta i den när jag behöver få fart på inredningstankarna.

Kommentarer

  1. Otack är världens lön! Och planering är a och o, så den måste man börja med tidigt, det har jag alltid sagt. Så stäng öronen och planera på, medelhavshörna låter utmärkt, och du är ju på god väg!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. :) ska bli kul att se hur de blir Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Hihi.. kan riktigt se framför mig hur det kliar i dina fingrar att sätta igång. Och K skakar på huvudet. Medelhavshörna låter ju helt perfekt. För visst skulle det bli vinterförvaring en trappa upp?
    Kramar till er båda!

    SvaraRadera
  4. Men vad smart av dig att ställa stolen så lämpligt till ;) Förstår att planeringen är i full gång redan, vad fint det ska bli!

    /Jenny

    SvaraRadera
  5. Mmmm medelhav....låter bra....med mera.....mmmm....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar