Ljuvliga juni

Divornas tid med maffiga pioner och undersköna rosor. De söta dofterna svävar över trädgården tillsammans med surrande insekter och en och annan fladdrande fjäril. Varken jag eller min trädgård är speciellt romantiska men i juni kommer den lilla gnutta romantik som finns fram, och jag får en oemotståndlig lust sitta under lövverket och läsa Stolthet och fördom med en skål smultron bredvid mig. 





Mer ljuvligheter i juni hittar ni hos Trädgårdsfägring.

Ha en lugn och fin vecka

Lotta

Kommentarer

  1. Ljuvliga bilder, vem blir inte lyrisk i sånt sällskap.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!
    Vackra junibilder, med fluffiga pioner. Nu har vi ett vitt fluff därute.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  3. Divor och romantik - det minner om svunna tider och ibland kan jag längta men bara efter just det. Underbara bilder :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Bilden på den ”gräddiskära” pionen är så man vill klättra in i den 😁 ljuvliga juni!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Verkligen fina junibilder! Ljuvliga pioner och irisen är så fin. Du verkar ha samma inställning till trädgården som jag har!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar