Välkommen hem-rabatten


I alla år har jag varje höst fyllt ett par stora krukor med höstljung. Då krukorna sprack för något år sedan så gjorde jag det väldigt enkelt för mig. Jag inhandlade inga nya krukor utan grävde ner den obligatoriska höstljungen direkt i den lilla entrérabatten där det redan står alunrot på tillväxt. 

På våren hade förvånansvärt många ljung överlevt och fick stå kvar. Nu har rabatten fyllts på med vanliga röda Calluna-ljung men dessutom en ljust grå ur Sunset-serien och en liten underbar klockljung. Det är som att mötas av ett lapptäcke när man kommer hem!


Blir vintern lika mild och snöfattig som den förra så kommer rabatten att hålla sig fin länge och då kan jag utöka med några julrosor när julen närmar sig. Det kommer nog att bli en fin höst.

Fler höstträdgårdar finns hos Trädgårdsfägring.

Ha en fin vecka


Kommentarer

  1. Tänk det tror jag också :) Din rabatt var väldigt vacker nu såpass att det var kanske bra att krukorna gav upp :) Inspirerande och kanske kände jag på mig det här inlägget. Köpte 3 ljungplantor, skulle 'bara' köpa handskar igår, som var gulaktiga i barren och med knoppar i vitt.. De kommer jag kunna se när jag går till bilen varje dag :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!
    Vacker färgkombination i din rabatt. Höstens färger är riktigt fina.
    Den mörka alunroten är jag riktigt förtjust i, passar bra med ljungen.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  3. Ingen dum ide:-) Det ble fint og man slipper å vanne krukkene.
    Fint å bli møtt av et slik bed når en kommer hjem!
    Ha en fin uke/Eirin

    SvaraRadera
  4. Vakkert og sånn en god ide å plante lyngen i bedet. Det er så lett for at den havner ensom i krukker. Dette var inspirerende. Hell i uhell at krukkene dine sprakk:)
    God uke/Jannicke

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar