Skräcködla.... jag?

Höststädning.
Under en odlingslåda som stått ovanpå utlagda plankor så hittar jag en liten svart figur som trycker sig mot marken. Om jag försiktigt lyfter bort plankan går det nog att putta ner honom i grönsakslandet bakom.

 

Himmel, han svimmade av!!! Försiktigt skopar jag upp honom och bär in honom i växthuset. Där kan han ligga lite varmare under persikoträdet och hämta andan.

Tio minuter senare är alla lådorna tömda och staplade i växthuset.... och den lilla ödlan borta.
Hoppas han får en fin vinter!

Kommentarer

  1. Vet ikke helt om jeg hadde greid å forflytte firfislen til et varmere sted. Men, stakkar, han svimte jo av:-)
    Bra innsats !
    Eirin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset