Blommig fredag - Vårens första!

Vårens, och årets, första projekt har dragits igång. Och det avslutades lika snabbt....

Vi har sparat några stambitar från den stora häggdungen som bröts sönder i vintras och de har jag tänkt använda för att bygga en mycket enkel variant av stumpery i mitt ormbunkshörn. Jag och min medhjälpare stegade glatt ut i skogen för att bära in stambitarna. Det var inte många meter vi skulle bära men jösses vad tungt det var. Vi fick pausa 5 gånger och medhjälparen klagade över stramande muskulatur i underarmen medan jag själv fick några kraftiga blåmärken. En enda liten stam fick vi på plats och sen mäktade ingen av oss med tanken på att ge oss på fler. Det slutade med att jag hämtade några pinnar och stack ner lite här och var för att störa en envis mullvad och sen gick vi in.




Nu börjar operation bearbeta K så att han går ut och sågar upp stammarna som är kvar i mindre, mer hanterliga bitar. Sen får jag se om det blir en fortsättning på projekt 'simple stumpery'.

Fler vårens första hittar ni hos Bland rosor och bladlöss.



Kommentarer

  1. Man får jobba så mycket man orkar åt gången. :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, och betraktaren ser ut att fundera, vad är det som pågår.
    Lycka till med projektet.
    Trevlig helg / Marika

    SvaraRadera
  3. Det hørtes tungt ut, men ser flott ut !
    Lykke til videre med stumperiet du planlegger og med bearbeidelsen av K :-)
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Den ser färsk och tung ut, men hamnade ju jättefint! Lycka till med resten!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Åh, så fint! Vad är busken med röda knoppar för något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är en liten japansk lönn. Sorten 'Katsura'.

      Radera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar