Krukor med strimmor av guld

Vi har städat ut förrådet i sommar och där hittade jag några trasiga krukor. Vilken tur att hobbykatalogen som jag bläddrade igenom i våras innehöll en artikel med väldigt vackra bilder på lagade kärl. Om jag minns rätt så kommer metoden från Japan där man lagat sina dyrgripar med guld, och i artikeln hade hade metoden justerats lite med lim som målats med guldfärg.

Så fort jag hittade krukhalvorna satte jag igång med lim och guldfärg. Även om mina krukor inte blev lika vackra så är de klart godkända och inte minst så är det roligt att kunna använda dem igen såhär i återvinningens tidevarv.


Lotta

Kommentarer

  1. Tack för tipset! Hittills har jag bara lagat med lim... Tycker det är och ser fint ut med föremål som liksom visar att de varit med ett tag :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Så fint det ble, det vil jeg prøve!

    Klem, Ida

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar