Vinterpoesi

Vinterpoesi - ett ord jag associerar med vemod vilket är precis den känsla jag får när jag står och tittar ut genom fönstret på den grå-svart-vita världen utanför. Väl ute med kameran upptäcker jag att det finns fler färgklickar än vad jag först trodde... och dessutom hopp om varmare tider. Inget kurerar vemod som en råkall trädgårdspromenad där snödropparna bryter fram ur snön. Jag kommer in med huvudet fullt av idéer inför kommande säsong och sätter igång direkt med att så 70 frön av borstnejlika nigrescens och 20 minipenséer. Det kommer att bli fint! Vårpoesi nästa.. det är hoppfullt.


Mer vinterpoesi hittar ni hos Trädgårdsfägring.

Ha en härlig vecka.

Lotta

Kommentarer

  1. Du har nog mer färg än de flesta av oss och den enögda björken vakar över allt. Fin kisse, fina bilder.
    Svar om snigelbarriär hos mig.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Har du snøklokker alt nå? Det var tidlig! Vakker katt du har. Det er så koselig med dyr.
    Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  3. Du verden! Blomstring og farger allerde :o
    God søndag!

    SvaraRadera
  4. Vackra foton! Med så lite snö och så mycket färg skulle jag också kunna får frö-inspiration. Men här ligger snötäcket djupt och slaskigt.

    SvaraRadera
  5. Fina foton du visar och fin kisse.Här hos mig så är det mest den vita färgen som dominerar och 20 minusgrader men solen har varit framme i dag och då är det så vackert.Trots kylan så går vi mot varmare tider vilket känns så härligt.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  6. Tusen Tack för ett inlägg med god och glad vinterpoesi!
    Vackra bilder också!
    Ha det gott och lycka till med sådderna!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset