Hur kunde jag glömma dig?

Vem är du? Var kom du ifrån? ..... Den vita trillium i raritetsrabatten tycks lika frågande som jag. 
Jag var tvungen att konsultera mina anteckningar och jovisst, 2012 sådde jag frö till Erythonium dens-canis 'Pagoda', gul hundtandslilja. Hur kunde jag glömma det? Och kanske ännu konstigare; varför har jag inte saknat denna underbara växt i min lilla skogsträdgård?

Någon vecka senare blommar det ytterligare en planta i ormbunkshörnet så jag har tydligen varit klok och spridit ut mina fröplantor något.
Rabatterna har grävts om och planterats i ett antal gånger och jag undrar om det kanske är därför det tagit sju år från frö till planta för visst är det vääldigt lång tid för en liten perenn!?



Fler bortglömda kan du hitta på Trädgårdsfägring.

Jag har också en fråga angående mitt problem med att kommentera hos andra bloggar? Jag har inte lyckats med detta på väldigt länge och kan inte klura ut vad som är problemet. Mina kommentarer försvinner så fort jag tryckt på OK-knappen. Oavsett om jag väljer som anonym eller inloggad eller andra val som kan finnas. Är det någon som känner igen sig eller har en lösning?
(För det kan väl ändå inte vara så som en familjemedlem föreslog: 'de kanske har blockerat dig allesamman!')

Ha en härlig helg och håll i er om ni träffar på Ciara.

Lotta

Kommentarer

  1. Tur att de glömda skönheterna gör sig påminda!
    Jag har samma problem på ett par bloggar, texten försvinner och givetvis lyckas jag glömma vilka det är mellan gångerna, himla tråkigt.
    Hos mig fastnade i alla fall din kommentar och du undrade om tebladen doftar. Nej, det gör de inte. Vad betyder det?
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Spännande frön som vuxit upp till skönheter :)

    Jag hade också en period när allt försvann. Det var nog blogspot och/eller google som hade ett problem för plötsligt löste det sig igen. Och idag fungerar det hos de flesta. Det jag märkte var att jag hos några kunde komma runt det genom att kommentera med profilvalet - google. Det fungerade också hos dem där en särskild dialogruta öppnas gör att lämna kommentaren. Det första irriterade mig eftersom det blir svårare att hitta till min blogg den vägen. Men google och blogspot gör en hel del för att 'diskriminera' wordpressanvändare...

    Varje gång jag väljer profilen namn + användare så ger google mig en hotande text...

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Ja när man väl hittat den gula hundtandsliljan så glömmer man den inte igen.

    Jag har också problem då och då att kommentera på blogger-bloggar, bland annat din faktiskt (får se om det fungerar den här gången). Dom som har separata kommentarsrutor" som ett pop-up-fönster har jag däremot aldrig problem med. Så kanske det är vissa bloggteman där det är problem. Jag har ju själv Wordpress så jag vet tyvärr inte så mycket om blogger. Ok, nu testar jag att publicera så får vi se om "det tar" :)

    SvaraRadera
  4. Har försökt plantera gul hundtandslilja, men inte lyckats - så nu har jag gett upp. För trots att vi har hela "parken" att plantera lite vilt i så verkar inget utom narcisser trivas. I rabatterna på innertomten är det endast sånt som gillar torr jord och soligt läge som gäller - och även en del av dom har lidigt dom senaste två somrarna!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Plötsligt i paradiset

Bågarna bågnar