När allt blir som vanligt igen

Det är hemskt att höra om alla som drabbats av tragedier pga den pågående pandemin och det känns nästan lite förmätet att säga att man knappast påverkats alls även om jag självklart är otroligt tacksam för det också. 

Vad vi kommer att fortsätta med när allt blir som vanligt är videosamtalen med våra äldre släktingar. De facetimar stup i kvarten nu för tiden - och älskar det! Vi kommer fortsätta hålla ett visst avstånd till främmande människor, speciellt när de hostar och nyser, vilket vi gjorde även innan pandemin. Även om vi med glädje slänger munskydden så kommer vi behålla handspriten... som också låg i bilen innan pandemin bröt ut. Förhoppningsvis kommer vi fortsätta åka till våra jobb. Ingen av oss har drabbats av nerskärningar och vi kan inte heller arbeta hemifrån. Vi kommer att ta en trip till Köpenhamn eller Berlin men längre semesterresor ligger på is eftersom vi för några år sedan beslöt oss för att tillbringa en 10-års-period med att rusta upp huset inför kommande tider, och vi är gör-det-självare i hemrenovering.

Så när allt blir som vanligt igen så kommer vardagen förhoppningsvis att tuffa på... men vi har alla lärt oss läxan att vi måste värna om varandra och om vår jord för att vi alla ska kunna 'leva livet'. Naivt men rätt trevligt eller hur?

I januari förra året så blommade julrosorna i en grönskande trädgård. Vid samma tid detta år står de nedtyngda av blötsnö men ger inte upp för det.... kämpa på!

Jag önskar er en fin vecka och glöm inte besöka trädgårdsfägring.

Lotta 

Ps! En bild från vårt nyrenoverade kök som visar hur trist det är utan grönska. Jag letar just nu efter fina odlingslådor med belysning där sallad, basilika och timjan kan spira...först då är köket klart! 









 



Kommentarer

  1. Så fint det blev i köket :)

    Det är trist med dödsfallen pga pandemin - särskilt när unga människor rycks bort. I den positiva vågskålen ligger kanske just det att många hittat nya, och bra sätt att ha kontakt. Och det skadar säkert inte miljön att vi funderar om vi verkligen måste åka hit eller dit eller köpa den där prytteln... Personligen så blev våren en väldigt bra period med välbehövlig vila. Det var fantastiskt skönt att vara ute och bara vara. Det var när vi skulle börja utbilda oss en bit in i permitteringen som jag insåg hur trött jag var.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Visst har man berörts av pandemin som är och har varit hemsk, men jag som varit sjuk största delen av året har faktiskt varit en aning tacksam - om man nu vågar tycka det - att det var just 2020 som den bröt ut. ALLA , alltså inte bara jag, har ju haft enormt trist när man inte kunnat umgås "live". Själv har jag varken orkat eller haft lust, men nu när man börjar hämta sig och snart ska få vaccinera sig så kanske man kan återuppta det normala livet igen.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta!
    Vi får hoppas att vi tar med oss det goda, hjälper varandra med små vardagssysslor.
    Blir mer omtänksamma och finner nöje i det enkla, som man inte kan göra idag.
    Jag är jätteglad över trädgården, vet inte riktigt vad jag gjort om jag inte haft den.
    Snyggt kök, det kommer bli perfekt med lite grönt till.
    Ha det gott /Kram, Marika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är klart jag blir glad för en kommentar men känn inget tvång.

Populära inlägg i den här bloggen

Fembladig akebia (eller chokladvin?)

Bågarna bågnar

Plötsligt i paradiset